Uplatňování subjektivity

12.05.2025

Ráda bych s žáky trávila mnoho času venku, a to i při hodinách výtvarné výchovy. V této přípravě bych se zaměřila na uplatňování subjektivity.

Během procházky bych se se žáky vždy zastavila na nějakém místě a nechala je najít zajímavý objekt - rostlinu, zvíře, strukturu. Žáci by pak měli za úkol svůj objekt zachytit.

Důležité je, aby si každý vybíral objekt sám - takový který ho zaujme. Dvě děti se stejným obrázkem - to už není uplatňování subjektivity.

Inspirací by nám mohl být například Claude Monet, který zachycoval přírodu a dojem z ní. Detailně se zaměřoval na změny světla a barev.

Cíle:

  • Žák nalezne pro sebe subjektivně zajímavý objekt
  • Žák zaznamená podstatu objektu na papír


Celá příprava je k nahlédnutí na tomto odkazu:

© 2025 Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky