Rozvoj představivosti
Každý
žák si vezme předmět, který najde v tašce, v lavici, ve třídě a přetvoří ho tak, aby to vypadalo jako tvor.
V návaznosti na nápady Karly Cikánové bych se žáky ráda vytvářela tvory.
Na začátku hodiny bych do třídy přinesla krabici s předměty a začala hrát divadlo. Byl by tam pes, který štěká a housenka a také ryba. Ryba by najednou vyskočila z krabice a ... nebyla by to ryba, ale lahev s vodou.
Po této motivaci by děti začaly ve třídě z předmětů, které mají kolem sebe, vytvářet různá zvířata. Následně bychom s nimi hráli divadlo, dávali jim vlastnosti, psali o nich příběh. Na konci hodiny by nemělo chybět ani závěrečné foto.

Cíl:
- Žák přetvoří předmět denní potřeby do umělecké podoby.
- Žák uplatňuje svou představivost při hře s předmětem.
Celá příprava je k nahlédnutí na tomto odkazu: