Trojúhelníky a čtyřúhelníky
Ve druhém ročníku jsme pracovali na tvorbě týdeníku, který se později stal základem pro náš malý výtvarný projekt. Inspiraci jsem čerpala i z hodin matematiky, kde jsme se zabývali trojúhelníky a čtyřúhelníky, které jsem pak několikrát využila ve své vlastní tvorbě.
Čtvrtý ročník
Ve čtvrtém ročníku jsem se při přípravě výtvarného portfolia k projektu vrátila a navázala na něj s dalším projektem. Nejprve jsem navrhla výuku pro žáky a následně vytvořila návrh architektury.
Výtvarný úkol: Žáci vytvoří z trojúhelníků a čtyřúhleníků obrazec. Ten následně doplní liniemi, šrafurami a barvami tak, aby působil zajímavě.
Cíl:
- Žák zvýrazní linie tak, aby byly rozeznatelné od ostatních
- Žák pomocí různých struktur dotvoří obraz do jednotného celku
Výtvarný úkol:
- Žáci si ve čtvercové síti načrtnou pravoúhlý trojúhelník a z něj tvoří čtyřúhelníky.
- Obrazec načrtnou na papír.
- Následně mají volný prostor na další zpracování - (použití různých barev, šrafur, linií, tvarů...)
- Důležité je, aby byly stále rozeznatelné linie geometrických tvarů a aby výsledek působil celistvě.
Reflexe:
Jak se vám dařilo přenést geometrický obrazec na papír? Jak se vám dařilo tvořit detaily? Kde jste na ně brali inspiraci? Cítil se někdo unavený, když tvořil stále dokola jeden detail?
Jak jsem tvořila já...
Návrh přípravy, který je popsaný výše by se dal rozpracovat do dalšího projektu. Žáci by mohli tvořit třeba architekturu a obrazec by byl půdorysem.
O to jsem se pokusila já ...
Zjistila jsem, že to není tak jednoduché. Vznikly dva návrhy - přičemž oba jsem nejdříve modelovala z modelíny. První nebylo možné nijak vytvořit, a tak jsem dále pracovala s druhým návrhem.
Model jsem vytvořila z kartonu tak, že jsem na sebe postupně vrstvila jednotlivé kusy. Vznikl tak velmi zajímavý model.

Výsledný projekt si můžete prohlédnout na fotografiích. Na závěr jsem se pokusila načrtnout, jak by mohl návrh vypadat jako skutečný dům.